Ogłoszenie o naborze wniosków nr 2/2022
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Ziemi Chełmskiej” informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy
w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”
1. Zakres tematyczny oraz limit środków w ramach zakresu:
”Rozwijanie działalności gospodarczej” – limit środków: 25 000,00 EUR
(tj. 100 000,00 zł przy kursie 4,00 PLN/EUR)
Wsparcie dotyczy operacji realizowanych w ramach zakresu określonego w §2 ust. 1 pkt 2 lit. c Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na Wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz.U.2015 poz. 1570 z póź. zm.). W ramach Lokalnej Strategii Rozwoju LGD „Ziemi Chełmskiej” na okres programowania 2014-2020, zakres ten realizuje:
- Cel ogólny 1 - Wzmocnienie potencjału lokalnej gospodarki przyjaznej środowisku i tworzenie miejsc pracy
- Cel szczegółowy 1.1 - Rozwój przedsiębiorczości na terenie LGD z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych
- Przedsięwzięcie 1.1.1 - Tworzenie nowych miejsc pracy.
2. Termin i miejsce składania wniosków:
od 30 maja 2022 roku do 13 czerwca 2022 roku
Biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Ziemi Chełmskiej” w Chełmie,
Pl. Niepodległości 1, pok.330, 22-100 Chełm
3. Tryb składania wniosków:
- Wnioski wraz z załącznikami należy składać bezpośrednio tj. osobiście lub przez pełnomocnika lub przez osobę upoważnioną, w miejscu wskazanym w pkt. 2 ogłoszenia. Termin składania wniosków upływa w dniu 13 czerwca 2022 roku o godz. 15.00. Za wnioski złożone w terminie uznane zostaną te, które faktycznie wpłyną do Biura LGD najpóźniej w dniu 13 czerwca 2022 roku do godz. 15.00.
- Wnioski należy składać w 2 jednobrzmiących egzemplarzach w wersji papierowej (2 oryginały) oraz 2 jednobrzmiących egzemplarzach w wersji elektronicznej na płycie CD/DVD. Wersja elektroniczna wniosku powinna być tożsama z wersją papierową wniosku.
- Każda strona Biznesplanu powinna być parafowana własnoręcznym podpisem Wnioskodawcy.
4. Forma wsparcia:
Pomoc ma formę refundacji poniesionych kosztów kwalifikowanych:
- wysokość kwoty pomocy - 100 000,00 zł,
- intensywność pomocy wynosi – max. 70 % kosztów kwalifikowalnych.
5. Warunki udzielenia wsparcia w ramach naboru:
Podstawowymi warunkami udzielenia wsparcia są:
- Złożenie wniosku w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze.
- Zgodność operacji z zakresem tematycznym, który został wskazany w ogłoszeniu o naborze.
- Zgodności operacji z formą wsparcia wskazaną w ogłoszeniu o naborze (refundacja).
- Zgodność operacji z Lokalną Strategią Rozwoju Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Ziemi Chełmskiej” na okres programowania 2014-2020.
- Realizacja przez operację celów głównych i szczegółowych LSR przez osiąganie zaplanowanych w LSR wskaźników.
- Zgodność operacji z warunkami przyznania pomocy określonymi w PROW na lata 2014-2020.
- Zgodność operacji z lokalnymi kryteriami wyboru operacji oraz uzyskanie co najmniej minimalnej liczby punktów.
Dodatkowy warunek udzielenia wsparcia:
- Realizacja operacji w terminie nie późniejszym niż 7 miesięcy od dnia podpisania umowy o przyznaniu pomocy (np. w sytuacji podpisania umowy o przyznaniu pomocy we wrześniu 2022 r., wniosek o płatność końcową musi zostać złożony najpóźniej do dnia 30 kwietnia 2023 r.).
6. Kryteria wyboru operacji:
- Kryteria wyboru operacji wraz ze wskazaniem minimalnej liczby punktów, której uzyskanie jest niezbędne do pozytywnej oceny wniosku znajdują się w zakładce LEADER 2014-2020 – Podzakładka Lokalne kryteria wyboru operacji oraz pod niniejszym ogłoszeniem.
- Warunkiem wyboru operacji przez LGD jest uzyskanie minimum 50% punktów możliwych do uzyskania w ramach oceny operacji według lokalnych kryteriów wyboru, tj. min. 26 pkt.
- W przypadku gdy dwie lub więcej operacji uzyskało w procesie oceny taką samą liczbę punktów, o miejscu na liście operacji decyduje data i godzina wpływu wniosku do Biura LGD.
7. Wymagane dokumenty:
- Formularz wniosku o przyznanie pomocy wraz z kompletem wymaganych załączników - wykaz wymaganych załączników składanych wraz z wnioskiem zawiera wzór Formularza wniosku.
- Dokumenty potwierdzające przynależność Wnioskodawcy i/lub zatrudnianej przez niego osoby do grupy defaworyzowanej określonej w LSR (grupy defaworyzowane określone w LSR -> kobiety, osoby młode do 25 r.ż., osoby starsze po 50 r.ż., osoby długotrwale bezrobotne, osoby niepełnosprawne):
a) Kserokopia orzeczenia o niepełnosprawności (w sytuacji jeśli Wnioskodawca ma orzeczony stopień niepełnosprawności),
b) Oświadczenie Wnioskodawcy o zobowiązaniu się do zatrudnienia osoby należącej do grupy defaworyzowanej (w sytuacji jeśli Wnioskodawca deklaruje zatrudnienie osoby należącej do grupy defaworyzowanej).
- Inne załączniki potwierdzające spełnienie poszczególnych kryteriów wyboru operacji np. związane z ochroną środowiska, potwierdzające innowacyjność operacji bądź zintegrowanie, dyplomy, certyfikaty, zaświadczenia potwierdzające posiadane kwalifikacje - jeśli dotyczą danej operacji i mogą mieć wpływ na ocenę według lokalnych kryteriów wyboru.
8. Miejsce udostępnienia dokumentów:
- LSR wraz z załącznikami udostępniono w zakładce „O NAS” – podzakładka: Lokalna Strategia Rozwoju (LSR)
- Formularz wniosku o przyznanie pomocy, formularz wniosku o płatność oraz formularz umowy o przyznaniu pomocy udostępniono w zakładce LEADER 2014-2020 - podzakładka: Formularze wniosków oraz w pkt.10 niniejszego ogłoszenia. Dokumenty dostępne są również w Biurze LGD.
9. Planowane do osiągnięcia wskaźniki - otwórz
10. Dokumenty dotyczące naboru wniosków nr 2/2022:
Etap I – składanie wniosku o przyznanie pomocy
a) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 4z)
- Formularz wniosku o przyznanie pomocy (*.pdf) – otwórz
- Formularz wniosku o przyznanie pomocy (*.xlsx) – otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących (*.pdf) – otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących (*.xlsx) – otwórz
- Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy (*.pdf) – otwórz
b) Biznesplan (wersja 4z)
- Biznesplan (*.pdf) - otwórz
- Biznesplan (*.docx) - otwórz
- Biznesplan - tabele finansowe: 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4 (*.xlsx) - otwórz
- Informacje pomocnicze przy wypełniania biznesplanu - otwórz
c) Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa
- Oświadczenie o wielkości przedsiębiorstwa (*.xlsx) – otwórz
- Oświadczenie o wielkości przedsiębiorstwa (*.pdf) – otwórz
- Zasady wypełniania oświadczenia o wielkości przedsiębiorstwa (*.pdf) – otwórz
d) Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – otwórz
e) Oświadczenie dotyczące spełniania dodatkowego warunku naboru – otwórz
f) Klauzule RODO - otwórz
g) Oświadczenie Wnioskodawcy o zobowiązaniu się do zatrudnienia osoby należącej do grupy defaworyzowanej (jeśli dotyczy)- otwórz
h) Załączniki pomocnicze
- Wskazówki dla użytkowników formularzy wniosków przygotowanych w MS Excel 2013 - otwórz
Etap II – podpisanie umowy o przyznaniu pomocy
a) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 8z)
- Umowa o przyznaniu pomocy (*.pdf) - otwórz
- Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji (*.pdf) - otwórz
- Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych (*.pdf) - otwórz
- Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych (*.pdf) - otwórz
- Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020) (*.pdf) - otwórz
- Załącznik 5 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji (*.pdf) - otwórz
- Załącznik 6 – Oświadczenie o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy (*.pdf) - otwórz
- Załącznik 7 – Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim / o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej (*.pdf) - otwórz
- Załącznik 8 – Oświadczenie współwłaściciela przedsiębiorstwa (*.pdf) - otwórz
- Załącznik 9 – Deklaracja małżonka współwłaściciela przedsiębiorstwa (*.pdf) - otwórz
- Załącznik 10 – Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (*.pdf) - otwórz
b) Formularz umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy
- Umowa o przyznaniu pomocy następcy prawnemu nabywcy Beneficjenta 19.2 inne (*.pdf) - otwórz
- Załącznik nr 2 Wykaz działek (*.pdf) - otwórz
- Załącznik nr 3 Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (*.pdf) - otwórz
- Załącznik nr 4 Oświadczenie małżonka (*.pdf) - otwórz
- Załącznik nr 5 Oświadczenie Beneficjenta o niepozostawaniu w związku (*.pdf) - otwórz
- Załącznik nr 6 Oświadczenie Współwłaściciela o niepozostawaniu w związku (*.pdf) - otwórz
- Załącznik nr 7 Deklaracja małżonka (*.pdf) - otwórz
Etap III – rozliczanie otrzymanego wsparcia
a) Formularz wniosku o płatność (wersja 4z)
- Wniosek o płatność (*.pdf) - otwórz
- Wniosek o płatność (*.xlsx) - otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (*.pdf) - otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (*.xlsx) - otwórz
- Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (*.pdf) - otwórz
- Załącznik nr 3 Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu (*.xlsx) - otwórz
b) Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)
- Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji (*.xlsx) - otwórz
- Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji (*.pdf) - otwórz
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (*.pdf) - otwórz
11. Dokumenty dotyczące procedury oceny i wyboru operacji
- Lokalne kryteria wyboru operacji - otwórz
- Procedura oceny i wyboru operacji w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014-2020 realizowanych przez podmioty inne niż LGD - otwórz
- Regulamin Rady Programowej - otwórz