Ogłoszenie o naborze wniosków nr 1/2021
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Ziemi Chełmskiej” informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”
1. Zakres tematyczny oraz limit środków w ramach zakresu:
”Budowa, rozbudowa i modernizacja obiektów infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej”
– limit środków: 17 171,38 EUR (tj. 68 685,52 zł przy kursie 4,00 PLN/EUR)
Wsparcie dotyczy operacji realizowanych w ramach zakresu określonego w §2 ust. 1 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na Wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz.U.2015 poz. 1570 z póź. zm). W ramach LSR LGD „Ziemi Chełmskiej” na okres programowania 2014-2020, zakres ten realizuje:
- Cel ogólny 3 Wzmocnienie potencjału turystycznego obszaru LGD przy wykorzystaniu zasobów przyrodniczych, historycznych, kulturowych i społecznych
- Cel szczegółowy 3.1 Zwiększenie atrakcyjności turystycznej obszaru LGD przy zastosowaniu rozwiązań innowacyjnych i proekologicznych
- Przedsięwzięcie 3.1.1 Budowa, rozbudowa i modernizacja obiektów infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej
- Wskaźnik produktu: Liczba nowych obiektów infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej
2. Termin i miejsce składania wniosków:
od 17 maja 2021 roku do 31 maja 2021 roku
Biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Ziemi Chełmskiej” w Chełmie,
Pl. Niepodległości 1, pok.330, 22-100 Chełm
3. Tryb składania wniosków:
- Wnioski wraz z załącznikami należy składać bezpośrednio tj. osobiście lub przez pełnomocnika lub przez osobę upoważnioną, w miejscu wskazanym w pkt. 2 ogłoszenia. Termin składania wniosków upływa w dniu 31 maja 2021 roku o godz. 15.00. Za wnioski złożone w terminie uznane zostaną te, które faktycznie wpłyną do Biura LGD najpóźniej w dniu 31 maja 2021 roku do godz. 15.00.
- Wnioski należy składać w 2 jednobrzmiących egzemplarzach w wersji papierowej (2 oryginały) oraz 2 jednobrzmiących egzemplarzach w wersji elektronicznej na płycie CD/DVD. Wersja elektroniczna wniosku powinna być tożsama z wersją papierową wniosku.
- Szczegółowy tryb składnia wniosków w związku z COVID-19 - otwórz
4. Forma wsparcia:
Pomoc ma formę refundacji poniesionych kosztów kwalifikowalnych i wynosi:
- nie więcej niż 63,63% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku jednostki sektora finansów publicznych
- do 100% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku pozostałych podmiotów.
5. Warunki udzielenia wsparcia w ramach naboru:
Podstawowymi warunkami udzielenia wsparcia są:
- Złożenie wniosku w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze.
- Zgodność operacji z zakresem tematycznym, który został wskazany w ogłoszeniu o naborze.
- Zgodności operacji z formą wsparcia wskazaną w ogłoszeniu o naborze (refundacja).
- Zgodność operacji z Lokalną Strategią Rozwoju Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Ziemi Chełmskiej” na okres programowania 2014-2020.
- Realizacja przez operację celów głównych i szczegółowych LSR przez osiąganie zaplanowanych w LSR wskaźników.
- Zgodność operacji z warunkami przyznania pomocy określonymi w PROW na lata 2014-2020.
- Zgodność operacji z lokalnymi kryteriami wyboru operacji oraz uzyskanie co najmniej minimalnej liczby punktów.
6. Kryteria wyboru operacji:
- Kryteria wyboru operacji wraz ze wskazaniem minimalnej liczby punktów, której uzyskanie jest niezbędne do pozytywnej oceny wniosku znajdują się w zakładce LEADER 2014-2020 – Podzakładka Lokalne kryteria wyboru operacji oraz pod niniejszym ogłoszeniem.
- Warunkiem wyboru operacji przez LGD jest uzyskanie minimum 50% punktów możliwych do uzyskania w ramach oceny operacji według lokalnych kryteriów wyboru, tj. min. 24 pkt.
- W przypadku gdy dwie lub więcej operacji uzyskało w procesie oceny taką samą liczbę punktów, o miejscu na liście operacji decyduje data i godzina wpływu wniosku do Biura LGD.
7. Wymagane dokumenty:
- Formularz wniosku o przyznanie pomocy wraz z kompletem wymaganych załączników (wykaz wymaganych załączników składanych wraz z wnioskiem zawiera wzór Formularza wniosku).
- Dokumenty potwierdzające przynależność zatrudnianej przez Wnioskodawcę osoby do grupy defaworyzowanej określonej w LSR (grupy defaworyzowane określone w LSR -> kobiety, osoby młode do 25 r.ż., osoby starsze po 50 r.ż., osoby długotrwale bezrobotne, osoby niepełnosprawne) - jeśli dotyczy:
a) Oświadczenie Wnioskodawcy o zobowiązaniu się do zatrudnienia osoby należącej do grupy defaworyzowanej (w sytuacji jeśli Wnioskodawca deklaruje zatrudnienie osoby należącej do grupy defaworyzowanej). - Inne załączniki np. związane z ochroną środowiska, potwierdzające innowacyjność operacji bądź zintegrowanie, jeśli dotyczą danej operacji i mogą mieć wpływ na ocenę według lokalnych kryteriów wyboru.
8. Miejsce udostępnienia dokumentów:
- LSR wraz z załącznikami udostępniono w zakładce „O NAS” – podzakładka: Lokalna Strategia Rozwoju (LSR)
- Formularz wniosku o przyznanie pomocy, formularz wniosku o płatność oraz formularz umowy o przyznaniu pomocy udostępniono w pkt.10 niniejszego ogłoszenia oraz w zakładce LEADER 2014-2020 - podzakładka: Formularze wniosków. Dokumenty dostępne są również w Biurze LGD.
9. Planowane do osiągnięcia wskaźniki - otwórz
10. Dokumenty dotyczące naboru:
1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z)
- Wniosek o przyznanie pomocy (*.pdf) - otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (*.pdf) - otwórz
- Wniosek o przyznanie pomocy (*.xlsx) - otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (*.xlsx) - otwórz
- Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy (*.pdf) - otwórz
2) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 7z)
- Umowa o przyznaniu pomocy (*.pdf) - otwórz
- Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji (*.pdf) - otwórz
- Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych (*.pdf) - otwórz
- Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych (*.pdf) - otwórz
- Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020) (*.pdf) - otwórz
- Załącznik 5 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji (*.pdf) - otwórz
3) Formularz umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy
- Umowa o przyznaniu pomocy następcy prawnemu / nabywcy określająca warunki kontynuowania realizacji operacji (*.pdf) - otwórz
- Załącznik nr 2 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy -Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością (*.pdf) - otwórz
- Załącznik nr 4 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy - Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (*.pdf) - otwórz
4) Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)
- Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji (*.pdf) - otwórz
- Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji (*.xlsx) - otwórz
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (*.pdf) - otwórz
5) Formularz wniosku o płatność (wersja 4z)
- Wniosek o płatność (*.pdf) - otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (*.pdf) - otwórz
- Wniosek o płatność (*.xlsx) - otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (*.xlsx) - otwórz
- Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (*.pdf) - otwórz
6) Załączniki dodatkowe (jeśli dotyczy):
- Klauzule RODO - otwórz
- Oświadczenie Wnioskodawcy o zobowiązaniu się do zatrudnienia osoby należącej do grupy defaworyzowanej - otwórz
11. Dokumenty dotyczące procedury oceny i wyboru operacji
- Lokalne kryteria wyboru operacji - otwórz
- Procedura oceny i wyboru operacji w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014-2020 realizowanych przez podmioty inne niż LGD - otwórz
- Regulamin Rady Programowej - otwórz