Lista operacji wybranych do dofinansowania w ramach naboru wniosków nr 6/2017
Informujemy, iż w Zakładce LEADER 2014-2020 Podzakładka ->Listy rankingowe - wyniki naborów dostępna jest lista operacji wybranych do dofinansowania w ramach naboru wniosków nr 6/2017 w zakresie:”Podejmowanie działalności gospodarczej”.
Harmonogram działań informacyjno-promocyjnych realizowanych przez LGD w ramach wdrażania LSR
Zapraszamy do zapoznania się z Harmonogramem działań informacyjno-promocyjnych realizowanych przez LGD w ramach wdrażania LSR. Harmonogram dostępny w zakładce O NAS -> Lokalna Strategia Rozwoju (LSR)-> Plan komunikacji z lokalną społecznością. Plan komunikacji z lokalną społecznością to dokument określający reguły prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych przez Lokalną Grupę Działania “Ziemi Chełmskiej” odniesieniu do środków pomocowych UE, dostępnych w związku z realizacją Umowy Ramowej dotyczącej Lokalnej Strategii Rozwoju. Plan komunikacji w swej konstrukcji zawiera opis celów, działań komunikacyjnych podporządkowanych tym celom, a także środków i narzędzi przekazu informacji na linii LGD – społeczności lokalne, jakich LGD „Ziemi Chełmskiej” zamierza używać w komunikowaniu się z mieszkańcami obszaru na poszczególnych etapach wdrażania LSR. Służy identyfikacji występujących problemów komunikacyjnych (poprzez monitoring i ewaluację), dzięki czemu jest narzędziem kształtującym jakość oraz poziom współpracy i zaangażowania partnerów i interesariuszy LGD. Plan był tworzony oddolnie, tj. z zastosowaniem zasady rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność.
Najlepszy produkt turystyczny powiatu chełmskiego ‘2017 – dodatkowy tydzień na zgłaszanie kandydatur!
W związku z dużym zainteresowaniem konkursem oraz krótkim terminem zgłaszania kandydatur sygnalizowanym przez czytelników Tygodnika, Lokalna Grupa Działania „Ziemi Chełmskiej” oraz Nowy Tydzień Chełmski wydłużają termin zgłaszania kandydatur do konkursu do 28 lipca! Kandydatury mogą zgłaszać instytucje, samorządy terytorialne, twórcy produktów turystycznych, stowarzyszenia, fundacje, właściciele obiektów turystycznych, przedsiębiorcy prywatni, organizatorzy turystyki oraz osoby fizyczne, w 4 kategoriach konkursowych: wydarzenie cykliczne, atrakcja turystyczna, pakiet usług turystycznych i obiekt. Spośród zgłoszonych kandydatur Kapituła Konkursu nominuje po 5 kandydatur w każdej z kategorii konkursowych. Zwycięzców w poszczególnych kategoriach, spośród nominowanych kandydatur, wybiorą czytelnicy Nowego Tygodnia głosując na specjalnych kuponach zamieszczonych w gazecie. Rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się podczas Jarmarku Bożonarodzeniowego w grudniu 2017 roku. Na laureatów czeka kampania promocyjna, a na głosujących nagrody!
Na zgłoszenia kandydatur czekamy do 28 lipca!
Regulamin konkursu - pobierz
Formularz zgłoszeniowy - pobierz
Finansowanie Lokalnej Strategii Rozwoju
Lokalna Strategia Rozwoju finansowana jest z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, w ramach działania LEADER, które realizuje cel szczegółowy 6B PROW w ramach priorytetu 6 Wspieranie włączenia społecznego, ograniczenie ubóstwa i rozwoju gospodarczego na obszarach wiejskich. Cel szczegółowy 6B PROW na lata 2014-2020 obejmuje: wzmocnienie kapitału społecznego, w tym z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych i wspieranie partycypacji społeczności lokalnej w realizacji LSR, zakładanie działalności gospodarczej i rozwój przedsiębiorczości, podnoszenie kompetencji osób z obszaru LSR w powiązaniu z zakładaniem działalności gospodarczej, rozwojem przedsiębiorczości, zachowanie dziedzictwa lokalnego, rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej, rekreacyjnej lub kulturalnej. Ponadto LSR wskazuje grupy defaworyzowane, które są premiowane w zakresie pozyskiwania wsparcia w ramach LSR w kontekście dostępu do rynku pracy (szczegółowy opis grup defaworyzowanych znajduje się w Rozdziale III Diagnoza - opis obszaru i ludności).