Aktualności ogólne

      Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Ziemi Chełmskiej” serdecznie zaprasza Członków Rady Programowej LGD na Posiedzenie Rady Programowej Stowarzyszenia w celu przeprowadzenia Procedury oceny i wyboru operacji w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014-2020, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w zakresie: Podejmowanie działalności gospodarczej". Posiedzenie Rady odbędzie się w dniu 20 kwietnia 2018 r. o godzinie 14.00 w sali szkoleniowej przy Restauracji LEGENDA Pl. Niepodległości 1 w Chełmie (budynek Gmachu). Projekty podejmowanych uchwał wraz z załącznikami dostępne będą w Biurze LGD 22-100 Chełm, Pl. Niepodległości 1 pok. 330 od dnia 12 kwietnia 2018 roku.

Porządek posiedzenia TUTAJ

     Informujemy, iż w dniu dzisiejszym zakończyliśmy kolejny nabór wniosków na wsparcie operacji w zakresie "Podejmowanie działalności gospodarczej". Na nabór nr 1/2018 przeprowadzony w dniach 15-29 marca wpłynęło 7 wniosków na łączną kwotę wsparcia 700 000,00 zł. Tym samym alokacja dedykowana na nabór została wykorzystana w 140%. Zgodnie z Procedurą oceny i wyboru operacji w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014-2020 realizowanych przez podmioty inne niż LGD, wnioski złożone na nabór zostaną przekazane do oceny Rady Programowej LGD, która dokona wyboru wniosków do dofinansowania. Wnioski wybrane przez Radę zostaną następnie przekazane do Zarządu Województwa, który po przeprowadzeniu oceny merytorycznej, podejmie ostateczną decyzję o przyznaniu wsparcia. Szczegółowe informacje o wynikach Posiedzenia Rady Progamowej dostępne będą w Zakładce LEADER 2014-2020 Podzakładka Listy rankingowe - wyniki naborów.

     W związku z licznymi błędami w zakresie przygotowania kosztorysu inwestorskiego stanowiącego załącznik do wniosku o przyznanie pomocy, przypominamy, iż kosztorys powinien być sporządzony zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130 poz.1389). Kosztorys uznaje się za kompletny i dopuszczalny jako załącznik do wniosku jeśli  zawiera następujące elementy: tytuł projektu, nazwę obiektu lub robót budowlanych z podaniem lokalizacji, imię, nazwisko i adres albo nazwę i adres podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy oraz jego podpis, nazwę i adres jednostki opracowującej kosztorys, imiona i nazwiska, określenie funkcji osób opracowujących kosztorys oraz ich podpisy,wartość kosztorysową robót budowlanych, datę opracowania kosztorysu, ogólną charakterystykę obiektu lub robót budowlanych zawierającą krótki opis techniczny wraz z istotnymi parametrami, które określają wielkość obiektu lub robót, przedmiar robót, kalkulację uproszczoną, tabelę  wartości elementów scalonych, sporządzoną w postaci sumarycznego zestawienia wartości robót określonych przedmiarem  robót,  łącznie z narzutami  kosztów pośrednich i zysku, odniesionych  do elementu obiektu lub zbiorczych rodzajów robót, załączniki –założenia wyjściowe do kosztorysowania, kalkulację szczegółowe cen jednostkowych, analizy indywidualne nakładów rzeczowych oraz analizy własne cen czynników produkcji i wskaźników narzutów kosztów pośrednich i zysku. Szczegółowe informacje o wymaganiach dotyczących obligatoryjnych elementów kosztorysu inwestorskiego są opisane w Załączniku nr 1 do Instrukcji wypełniania wniosku o przyznanie pomocy na operacje w ramach poddziałania19.2„Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji wzakresie podejmowania działalności gospodarczej objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (str. 40-41).

     W imieniu organizatorów serdecznie zapraszamy do udziału w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez kwartalnik „mojaWieś”. Pochwal się przepisem na lokalną potrawę! Zgłoszenia należy przesyłać na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 30 kwietnia 2018 r. Uwieńczeniem konkursu będzie uroczysta Gala Finałowa, do udziału w której zakwalifikują się autorzy 16 najlepszych potraw. Dla laureatów najlepszych przepisów przewidzianych jest wiele atrakcyjnych nagród! Dla 16 finalistów, organizator konkursu ufundował liczne nagrody niespodzianki! Wszystkie zgłoszenia, wyłonione przez jury, zostaną opublikowane w „Kulinarnej Biblii Polskich Potraw Tradycyjnych”. Więcej informacji o konkursie oraz regulamin dostępne są na portalu www.mojaWieś.pl.

   Informujemy, iż pracownicy Biura LGD będą pełnić dyżur w ramach Mobilnego Punktu Informacyjno-Doradczego LSR  w dniu 14 marca w Urzędzie Gminy Białopole w godz. 8.30-10.30 oraz w dniu 20 marca w Urzędzie Gminy Dubienka w godz. 10.00-12.00. Zapraszamy w szczególności osoby planujące ubiegać się o przyznanie pomocy w ramach naboru nr 1/2018 planowanego w dniach 15-29 marca.  Jednocześnie przypominamy, iż skorzystanie z doradztwa pracowników LGD jest punktowane w ramach Lokalnych kryteriów wyboru operacji (kryt.7) pod warunkami określonymi w opisie Kryterium.