Przypominamy, iż zgodnie z § 5 Umowy o przyznaniu pomocy zawieranej między Zarządem Województwa a Beneficjentem, Beneficjent, któremu przyznano środki na podjęcie działalności gospodarczej, jest zobowiązany do zgłoszenia do ubezpieczenia emerytalnego, ubezpieczeń rentowych i ubezpieczenia wypadkowego na podstawie przepisów o systemie ubezpieczeń społecznych z tytułu wykonywania działalności gospodarczej. Jeżeli w wyniku podjęcia działalności gospodarczej nastąpi zbieg tytułów do ubezpieczeń społecznych (Wnioskodawca jest już objęty obowiązkowymi ubezpieczeniami społecznymi z tytułu np. umowy o pracę), a Beneficjent nie dokonuje zgłoszenia do ubezpieczenia emerytalnego, ubezpieczeń rentowych i ubezpieczenia wypadkowego na podstawie przepisów o systemie ubezpieczeń społecznych z tytułu wykonywania tej działalności, wówczas zobowiązany jest do utworzenia miejsc (-a) pracy tj. zatrudnienia osoby/osób na podstawie umowy o pracę. Wnioskodawca jest zobligowany do utrzymania utworzonego miejsca pracy/utworzonych miejsc pracy przez co najmniej 2 lata od dnia wypłaty płatności końcowej.