Polska wieś jakiej nie znasz – konkurs ARiMR
Rusza nowy konkurs pod tytułem „Polska wieś jakiej nie znasz” organizowany przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Ideą konkursu jest przedstawienie polskiej wsi nie tylko jako terenu, na którym produkuje się żywność, ale także miejsca atrakcyjnego do życia, spędzania wolnego czasu czy też mającego w ofercie działania edukacyjne. Konkurs skierowany jest do osób, które na terenach wiejskich realizują różnego rodzaju niestandardowe i oryginalne działania, ukazujące w atrakcyjny i innowacyjny sposób możliwości spędzania czasu na wsi. Mogą to być działania edukacyjne, proekologiczne, popularno-naukowe, kulturalne, etnograficzne. Chodzi o działania zarówno komercyjne, jak i non profit takie jak np. warsztaty rękodzieła, parki edukacyjne, roślinne labirynty, mini ogrody zoologiczne. Jednym słowem wszystko czym polska wieś może zaskoczyć i przyciągnąć osoby spragnione wypoczynku, kontaktu z naturą i agrokulturą. Konkurs trwa od 21 grudnia 2022 r. do 30 września 2023 r. Konkurs polega na wykonaniu filmu bądź prezentacji multimedialnej, zgodnie z tematem konkursu, zwanych dalej: „pracą konkursową”. Każdy z uczestników konkursu może nadesłać maksymalnie jedną pracę (film lub prezentację). Technika wykonania prac jest dowolna (np. kamera cyfrowa, smartfon czy program do prezentacji multimedialnych np. Power Point). Szczegółowe informacje https://www.gov.pl/web/arimr/polska-wies-jakiej-nie-znasz
Zasady realizacji i rozliczania operacji - obowiązki informacyjno-promocyjne Beneficjentów
Obowiązek informowania opinii publicznej o celu operacji i wsparciu operacji z EFRROW rozpoczyna się od chwili uzyskania przez beneficjenta dofinansowania (zawarcia umowy o przyznanie pomocy, otrzymania dotacji). Od tego dnia beneficjenta zaczynają obowiązywać zasady prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych. W okresie realizacji operacji beneficjent informuje opinię publiczną o pomocy otrzymanej z EFRROW, zależnie od wysokości wsparcia publicznego, poprzez: plakat, tablicę informacyjną, tymczasowy bilbord dużego formatu, stałą tablicę lub bilbord dużego formatu oraz za pomocą informacji zamieszczonej na swojej stronie internetowej (jeżeli taka istnieje). Jednym z elementów zamieszczanych na plakacie, bilbordzie, tablicy oraz na stronie internetowej beneficjenta jest cel operacji. Przygotowując wniosek o przyznanie pomocy należy tak skonstruować cel operacji, by w pełni oddawał przedmiot operacji, jak również był zrozumiały i niezbyt długi. Szczegółowe informacje dotyczące obowiązków informacyjno-promocyjnych Beneficjentów PROW 2014-2020 znajdują się w Księdze wizualizacji znaku Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Księga dostępna TUTAJ). Zapraszamy do zapoznania się z dokumentem.